Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Diétával a candida ellen....

2009.01.29

Diétával a Candida ellen

A Candida albicans nevet viselő sarjadzógomba mindannyiunk szervezetében megtalálható, és jelenléte abszolút hasznos az emésztési folyamatban, a helytelen életmóddal azonban ez a gomba képes nagyon elszaporodni, így egész szervezetünk működését felboríthatja. Érdemes erre figyelni, és tudni azt, hogy van diéta, amely segíthet a Candida féken tartásában.

Minden egészséges szervezetnek kiegyensúlyozott bélflórája van, amely akkor borul fel, ha túl sok cukrot, fehérjét, kalóriát, és adalékanyagot fogyasztunk. Ezek idővel tönkreteszik az emésztőrendszerünket, és a bélben elszaporodó gombák a test többi részébe is kijutnak. Így a fertőzésgócok mindig más helyen jelentkeznek, ezért nagyon nehéz is pontosan diagnosztizálni a gombás fertőzést. Lehetnek bőrgyógyászati betegségek, idegrendszerrel kapcsolatos tünetek, urológiai vagy nőgyógyászati panaszok, esetleg gyomortáji problémák, ezek esetében gyakran a Candida a felelős. Ilyenkor egyelten megoldás marad: ki kell irtani a gombát a szervezet nagy részéből, és ezt csak úgy tudjuk elérni, ha megvonjuk magunktól, így a Candida gombáktól is a táplálékot. Persze csak azt kell, ami a gombákat életben tartja, vagyis szigorú, teljesen élesztő- és szénhidrátmentes diétára lesz szükségünk. A cukor (még a fruktóz tartalmú mesterséges édesítőszerek is) tehát kikerül a napi étrendből, és az elszigetelt keményítőt tartalmazó ételeket is elfelejthetjük jó darabig, mint például a kenyér, a rizs, vagy a tésztafélék. Az élesztőalapú termékek sem javasoltak a diéta során, és még a húsoknál is vigyáznunk kell, csak sovány húsokat fogyaszthatunk majd, ráadásul semmi tartósított terméket nem szabad bevinni a szervezetbe, hiszen gyakran mézzel vagy cukorral konzerválnak.

Amit enni lehet és kell

Fontos tudni, hogy a nők sokkal lassabban képesek megbirkózni a Candida-val, mint a férfiak, esetükben tehát a Candida-elleni diétát 3-6 hónapig kell tartani. Ez elsőre soknak tűnik, de igazából az első 2-3 hét a legfontosabb, ilyenkor kell a nagy áldozatokat meghozni. Ebben a periódusban nem ehetünk sovány sajtféléket (zsíros vagy érlelt sajtot később sem), tejet, borsót, kukoricát, almát, körtét, ananászt, grapefruitot, később azonban már nyúlhatunk ezekhez az élelmiszerekhez is. Nem árt tudni, hogy a grapefruit magjában található egy bizonyos vegyület, amelynek gombaölő hatása van. Ezt az első hónap után már bátran használhatjuk, legjobb, ha a patikákban kapható magolaj formájában vesszük magunkhoz. Szintén nagyon fontos, hogy a diéta ideje alatt a zöldségeket és gyümölcsöket csak frissen szabad fogyasztani. Vitaminokból leginkább az A-, B1-, B3-, B6-, C- és E típusokra lesz szükségünk, és persze a megfelelő ásványi anyagokról is gondoskodunk kell. Amit kényelmesen ehetünk a Candida-diéta alatt, azok a sovány húsok, halak, hajdina, korpa, árpa, köles, lencse, zabfélék, natúr, élőflórás joghurtok, tojás, friss zöldségek, gyümölcsök (a fenti kivételek betartásával), dió, tökmag, szezámmag. A fűszerek közül is sok hasznosat találhatunk, mint például a curry, koriander, rozmaring, sáfrány, tárkony, bazsalikom, vagy a római kömény. Az alkoholt lehetőleg teljesen mellőzük, de ha végképp nem bírjuk ki, akkor egy fél pohár még belefér (nagyon ritkán), de sört semmi esetre sem szabad inni, mivel élesztőalapú termékről beszélünk. A fehérkenyeret lehetőleg tiszta rozs, korpa, vagy graham félékkel helyettesítsük, de mi magunk is süthetünk otthon kenyeret, amely mentes minden adalékanyagtól - ez általában tovább is eláll. Érdemes meghozni ezeket az áldozatokat, mivel számtalan problémánkat megoldhatjuk, ráadásul a fogyást is elősegíthetjük ezen kúra ideje alatt. A szervezet pedig hálás lesz a törődésért, és hamarosan sokkal jobban érezzük majd magunkat a bőrünkben, és ezt nem csak mi, hanem a környezetünk is észreveszi majd.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

csillag

(agnica, 2009.02.07 23:26)

Köszönöm, talán még nem késő megfogadni a jó tanácsokat.